FILMEZZUNK.HU
10 filmjelenet, amihez hihetetlen, de nem használtak számítógépes trükköket

10 filmjelenet, amihez hihetetlen, de nem használtak számítógépes trükköket

11021

Filmjelenetek, amikhez hihetetlen, de nem használtak számítógépes trükköket

A modern filmkészítés egyik csodája, hogy – kis túlzással – a stábnak már el sem kell hagynia a kényelmes Los Angeles-i filmstúdiót, hiszen számítógépes trükkök segítségével tulajdonképpen bármit létre tudnak hozni annak falain belül. Annál nagyobb dicséretet érdemelnek azok a rendezők, akik mégis inkább úgy döntenek, hogy a hagyományos, „nehezebb” utat választják, és CGI-effektek helyett inkább maguk hozzák létre a látványos jeleneteket. Az alábbi filmek esetében is ez történt, mi pedig nem győzzük csodálni a bennük rejlő kreativitást.

(1) Mary Poppins visszatér: fürdőszobajelenet.

1-1 Mary Poppins visszatér

Mary Poppins fürdőkádban történő eltűnése úgy tűnhet, mint egy ízig-vérig CGI technikával megoldott jelenet, pedig szó sincs ilyesmiről. A kád alján valójában egy csúszdát helyeztek el a szakemberek, a színésznő pedig ezen keresztül tűnt el a kádban.

(2) Reszkessetek, betörők!: égő fej.

10 filmjelenet, amihez hihetetlen, de nem használtak számítógépes trükköket

Szerencsére Joe Pesci-nek nem kellett tényleg felgyújtani a fejét a jelenet kedvéért, mivel a szakemberek egy úgynevezett „Pepper’s ghost” technikát alkalmaztak, mely főként a 19. század színházi előadásokban volt népszerű. Ennek lényege, hogy a szereplő 45°-os szögben áll a tükörhöz képest. Mögötte egy rejtett szoba található, így ha a szobában világít valami, az a tükrön is láthatóvá válik – a Reszkessetek, betörők! című film esetében ez egy próbababa felgyújtott skalpja volt.

(3) Mad Max: lángoló gitár.

3 Mad Max lángoló gitár.

A gitár nemcsak lángot lőtt ki, de tényleg, rendesen játszani is lehetett rajta. A gitárosnak körülbelül 4-6 hétig tartott, amíg megtanult biztonságosan játszani ezen a direkt a filmhez készített speciális gitáron.

Oldalak: 1 2 3 4


Article Tags: · · · · · · · · · · · ·