3: Krisztus utolsó megkísértése
Martin Scorsese műremeke a kereszténység és a hit kérdéskörét dolgozza fel, egy – az általunk ismert történet – kicsit másabb verziójával: Jézus ebben az esetben kereszteket ácsol a rómaiaknak keresztre feszítésre, tiltakozva ezzel saját – még számára kétséges – messianisztikus szerepe ellen. A neki szánt szerep megtagadása az azzal járó felelősség okozta kételyek és a velejáró szenvedés miatti félelem következtében történik, de nem sokáig lehet menekülni egy egyetlen személyre szabott prófécia elől.
2: Jöjj és lásd!
Egy fiatal fehérorosz fiú a II. világháború évek óta tartó – közvetlen környezetén érzékelhető – hatásai következtében be szeretne lépni hazája partizánjai közé. Azonban ezt önként nem teheti meg, viszont elhatározása után nem sokkal besorozzák. A partizánok az első küldetésre nem viszik magukkal nagy szomorúságára, viszont így túléli a bombázást, ami után visszaindul szülőfalujába megkeresni édesanyját. Főhősünk az apró településre érve azonban nem a várt megnyugvást érzi, hanem a borzalom érzete fokozódik, mígnem közben szembesülünk – mint nézők – a háború egyik legembertelenebb tömeggyilkosságával, melynek drámai hatását a szereplők fizikai változása nyomatékosítja.
1: Amadeus
Milos Forman lélegzetelállító filmje a XVIII. század egyik legnagyobb párharcát szemlélteti, azonban ez nem a csatatéren játszódik. Ezt a viadalt az auditív síkon játsszák, a frontvonal pedig a tehetséges Salieri és a zseni Mozart közt húzódik, mindezek ellenére a harc egyhangú: Salieri támad, Mozart ezt nem érzékeli. Az egyoldalú harc érdekfeszítő bemutatása, valamint a tudatlanság, a felismerés hiánya miatt képződő szívszorító események teszik az Amadeust a 80-as évek egyik legerősebb drámájává.
//Szerző: Csuka Gergő//
Antonio Banderas elárulta, hogy ki lenne a tökéletes választás Zorro szerepére
Article Tags: A sebhelyesarcú · Acéllövedék · Brazil · dráma · Dühöngő bika · featured · Krisztus utolsó megkísértése · Szárnyas fejvadász · Szemet szemért · Volt egyszer egy Amerika