FILMEZZUNK.HU
A legjobb filozofikus filmek

Minden idők 18 legjobb filozofikus filmje

55635

6. Mr. Nobody (2009)

Döntéseink még a távoli jövőben is kihathatnak életünkre. Nemo Nobody (Jared Leto) mindezt saját magán tapasztalja meg. Életét nyugodtan éli feleségével és három gyerekével, ám egy nap arra ébred, hogy 120 éves öregember 2092-ben, egy olyan jövőben, ahol lehetségessé vált a sejtek mesterséges megújítása, és az emberiség halhatatlanná vált. Az utolsó halandóként Mr. Nobody arra keresi a választ, vajon azt az életet élte-e, amit élni szeretett volna.

TOP15 - Elgondolkodtató filmek

Tudtad, hogy…?

A főhős minden egyes élete, ami megjelenik a vásznon más színű, másként van fényképezve és másmilyen zene hallatszik alatta. A kék szín – Elise (a bánat), a sárga – Jean (a gazdagság) és vörös – Anna (az igazi szerelem). Az élet előtti és az élet végi részeket pedig a fehér szín uralja.

5. Jégvihar (The Ice Storm, 1997)

Egy tehetősek lakta, amerikai kertváros két családjának sorsán keresztül kapjuk a hetvenes évek elejének (dúl a vietnami háború) pontos körképét. A felnőttek nem találják a helyüket, ezért csoportterápiában és egymás asszonyainál keresik a megnyugvást. A kamaszok pedig éppen abban a korban vannak, amikor az ember mindent egyszerre akar kipróbálni.

Jégvihar (The Ice Storm, 1997)

Tudtad, hogy…?

Rick Moody, a könyv szerzője annyira elégedett volt a filmmel, hogy végigzokogta a végefőcímet. Katie Holmes filmes debütálása.

4. Hullámok hercege (The Prince of Tides, 1991)

Savannah Wingo harmadik öngyilkossága után bátyja úgy dönt, tenni kell valamit húga egészségéért. Felkeresi New Yorkban a lány pszichológusát, hogy együtt próbálják meggyógyítani Savannaht. Találkozásaik során egyre közelebb kerülnek egymáshoz és végül rájönnek: szerelmesek.

Hullámok hercege (The Prince of Tides, 1991)

Tudtad, hogy…?

Tom Wingo szerepét eredetileg Kevin Costnernek ajánlották fel. Jason Gould alakítja Barbra Streisand fiát, aki valójában is a fia.

Oldalak: 1 2 3 4 5


Article Tags: · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·