5. A PRÉRI URAI (Hell or High Water, 2016), Imdb: 7,6/10
Költségvetés: 12 millió $ – Világviszonylatban 37,8 millió $ termelt
Egy kissé sete-suta bankrablós, de mégis fucking menő mozit dobott össze David Mackenzie, ráadásként leszerződtette a kevésszer hibázó, brilliáns Jeff Bridgest is, aki a száraz, de az igazán figyelemreméltó személyiségétől lesz annyira cool, és ott a film, ahol lennie kell. Bennünk ragad, emlékezünk rá, ez nem vitás. A bankrablás csak a történet egy részét képezi, a szegénység mint téma a fő cselekményeleme a filmnek. Se moziba nem járt, sem DVD-n nem jelent meg, bíz kár ezekért a hiányosságokért. Realistán bemutatott, amerikai élethelyzetet kapunk remek színészekkel egy olyan modernkori westernbe csomagolva, amit mindenkinek kötelezően ajánlok figyelmébe. Az elégikus hangulatot ragasztanám rá legjobban. Elsőre a Costner-féle Tökéletes Világhoz tudnám nagy vonalakban hasonlítani… ugye-ugye, hogy nem is olyan rossz film akkor?
6. A FORRÁS (The Fountain, 2006), Imdb: 7,2/10
Költségvetés: 35 millió $ – Világviszonylatban 16,4 millió $ termelt
Ha Tarantinórol a párbeszédek jutnak az eszünkbe, akkor Aronofskyról az érzelmek nagy mestere ugrik be elsőként számomra, és a meg nem értett, és az idősíkokban sokszor ugráló Forrás. Érdemtelenül nem lett sikeres, amit talán a bonyolultsága, és az összetettség jellemzőinek is köszönhető. Erős vizualitást hozott benne össze a direktor, négy különböző műfajjal is próbálkozott, és ezt három idősíkba gyűrte össze. Egy fiatal rendező érett alkotása, és az ahány ember, annyiféle értelmezés tipikus példája lett a cselekmény. Sok benne az erős és megosztó kép, az operatőri munka és a zene egyszerűen zseniális, sajnálom, hogy nem tudott akkorát dobbantani, pedig kreatív és eredeti volt 2006-ban. A zene nagyon ütős és hatásos kiegészítője, és nem egyszerűen csak elgondolkodtat, hanem a filmre jellemző, hogy igényel bizonyos fokú érzelmi intelligenciát is, hisz az emóciótól duzzadó filmet igazán a gondolkodó ember tudja jól értelmezni, akik képesek a logikától és a valóságtól néha elrugaszkodni.
7. SZÖKEVÉNYVONAT (Runaway Train, 1985), Imdb: 7,2/10
Költégvetés: 9 millió $ – Világviszonylatban 7,6 millió $ termelt.
Hatalmas és nagybetűs karakterek, kevésbé ismert alkotás, és egyedi feszültség jellemzi a Szökevényvonatot. Mindemellett azért is emlékezetes, mert oly tragikus. Olyan szenvedéssel, fájdalommal, és reményekkel teli karakterábrázolás bontakozik ki a rideg és zord időjárási körülmények közepette, hogy csontig képes hatolni Koncsalovszkij műve. Különlegessége még a kis helyszínen játszódó, bezártságérzet, melyben a jól megírt dialógusok miatt repülnek a percek, főleg a második etapban. A főszerepeket a világot gyűlölő John Voight (aki korszakának remek karakterszínésze volt), és az igyekvő – és kétségtelen jó kiegészítője a történetnek – Eric Roberts játssza, akibe legalább annyi tehetség szorult, mint tesójába, Juliába, amit sajnos kevésszer adott tudtunkra karrierje során. A film első fele lassan és komótosan kezdődik, de aztán az expresszvonat beindul, elsöpör és letaglózza a szétfeszített idegállapotunkat.
Article Tags: A forrás · A préri urai · Alpha Dog · Csendes terror · Durr durr és csók · featured · Kasszandra álma · Killer Joe · Oscar · Szökevényvonat · Testvérek