7) Kleopátra
Feszes ruhák, magas sarkú cipők, rengeteg flitter, szintetikus anyagok… Annyi részlet van, ami nem felel meg a filmben bemutatott korszaknak, hogy a lista szinte végtelen.
Bármennyire is meglepően hangzik, a 60-as évek csillogása az összes elegáns részlet mellett nem rontotta el a filmet. Ezzel szemben a jelmeztervezők óriási munkájának köszönhetően a nézők egy monumentális filmet láthattak, ahol Kleopátra egyedül 38 különböző ruhát viselt (kezdetben azt tervezték, hogy 65-öt viseljen!).
8) Hiúság vására
A film Angliában játszódik a 19. században, ahol a tompított pasztellszínek voltak divatban. De a jelmeztervezők ezt felforgatták. Az egész film alatt a főszereplőt színes, szinte lédús ruhákban látjuk. Minél magasabb társadalmi helyzete, annál gazdagabb a ruhája. Ezért a jelmeztervezők unortodox megközelítésének köszönhetően a ruhák az egyszerű ruhákból olyan eszközzé váltak, amely felvázolta a személyiséget és a karakter növekvő ambícióit.
9) A velencei kurtizán
A főszereplő lágy és törékeny nimfa. Ezt a hatást pasztell színek, könnyű szövetek és laza ujjak segítségével érik el.
De az az igazság, hogy a hölgyek, köztük a kurtizánok, a 16. századi Velencében vasfűzőt viseltek fehérneműik felett. Nagyobbnak látszódtak tőlük, és semmiképpen sem voltak elegánsnak mondhatók.
Emellett azok a fűzők, amelyek a főszereplő szinte minden ruhájában megtalálhatók, abban az időben nem voltak trendiek. Azt azonban el kell ismernünk, hogy az alkotóknak az vágya, hogy modernizálják a filmet, nem tette tönkre azt, hanem éppen ellenkezőleg. Romantikusabbá tette, amit lehetetlen lett volna elérni, ha a jelmezek teljesen megfelelnek a kornak.
Article Tags: A másik Boleyn lány · A nagy Gatsby · A velencei kurtizán · Anna Karenina · Büszkeség és balítélet · Elizabeth: Az aranykor · featured · Hiúság vására · jelmeztervezők · Két királynő · Kisasszonyok · Kleopátra · Piszkos tánc · Szerelmes Shakespeare