4) Két királynő
A film akciója a 16. században játszódik, de a jelmezek nagy része farmerből készült, amely valójában csak a 19. században jelent meg. Alexandra Byrne jelmeztervező szerint a karakterek vonzóbbá és érthetőbbé váltak a nézők számára olyan ruhákban, amelyek ebből a durva farmerből készültek. Ez a korszakra jellemző anyag magával hozta a kreatív huliganizmust az Erzsébet-korszakban, és a történelmi dráma friss színekkel kezdett játszani.
5) Szerelmes Shakespeare
Bár a film cselekménye teljes fikció, az akció mégis egy valós történelmi személy körül zajlik, valós időben – az Erzsébet-korszakban. Annak érdekében, hogy ne vonják el a figyelmet a főszereplőről, a jelmeztervezők leegyszerűsítették az autentikus ruhadarabokat és minimalizálták az akkoriban népszerű gazdag díszítést.
A férfi jelmezek megjelenését is megváltoztatták. A stúdió attól tartott, hogy a karakterek bután néznek ki harisnyanadrágban, ezért a kabátokat és a nadrágokat kissé meghosszabbították. Végül a nézők egy gyönyörű szerelmi történetet láttak, amelynek semmi köze a valódi történelemhez. Úgy tűnik azonban, hogy mindenki elégedett volt.
6) Kisasszonyok
Ez egy történet a 4 March nővérről. A film Viktória királynő uralkodása alatt játszódik, amikor a nadrág, az alsószoknya, a karika fülbevaló és a fűző minden hölgy szekrényének kötelező attribútuma volt. De az egyes karakterek személyiségének jobb közvetítése érdekében a jelmeztervezők megfosztották Beth-t és Jo-t ezen elemek egy-két részétől. Jo fűző helyett férfi mellényt visel, míg Beth krinolin nélkül hordja ruháit.
Article Tags: A másik Boleyn lány · A nagy Gatsby · A velencei kurtizán · Anna Karenina · Büszkeség és balítélet · Elizabeth: Az aranykor · featured · Hiúság vására · jelmeztervezők · Két királynő · Kisasszonyok · Kleopátra · Piszkos tánc · Szerelmes Shakespeare