FILMEZZUNK.HU
6 filmgyártási titok, amiket csak a filmesek ismernek

6 filmgyártási titok, amiket csak a filmesek ismernek

797

6 filmgyártási titok, amiket csak a filmesek ismernek

Egy nagyszerű film olyan, mint a Jumanji játék, szó szerint a maga világába vonzza a nézőt. A gyártási folyamat azonban nem mindig olyan magával ragadó, sőt néha igencsak nagy kihívásokkal kell szembenéznie a filmeseknek. Ennek bizonyítására megtaláltuk a filmipar legérdekesebb titkait.

1. A „túl modern arcú” színészek nem egyeztethetőek össze a történelmi filmekben szereplő karaktereikkel, amikre a filmesek gyakran szemet hunynak.

Például észrevetted már, hogy egyes színészek egyszerűen nem passzolnak bele az adott korba, mert túl modernnek tűnnek, túl eviláginak? Gondolunk itt azokra a színésznőkre, akiknek külsején látszanak a kozmetikai eljárások eredménye (legyen szó különböző botoxokról, vagy csak egy divatos szemöldökformáról). Ezekről a színészekről általában azt mondják, hogy „túl modern arcúak”, mert azonnal felismerik őket, és beskatulyázzák, mint a 21. század emberét. Ezt a hatást legtöbbször a tökéletes gyöngyházfehér külsőt kölcsönző fogak is okozzák.

Az Adaline varázslatos élete című filmben szereplő Blake Lively például nem különösebben hasonlít az 1930-as években élt főszereplő nőre, bár sokan úgy gondolják, hogy olyan szépségű, mint a hollywoodi aranykorban élt szépségek. Blake kisasszonnyal ellentétben Keira Knightley, Saoirse Ronan, Elle Fanning, Florence Pugh viszont remekül passzolt a kosztümös drámákba.

Anya Taylor-Joy több történelmi filmben is szerepelt már, mint például A boszorkányban vagy az Emmában. Egyes nézők azonban úgy vélik, hogy a színésznő külseje egyáltalán nem modern, sokkal inkább úgy festett, mint aki a jövőből érkezett.

Ben Affleck a Szerelmes Shakespeare-ben egyáltalán nem úgy nézett ki, mint egy 16. században élt férfi. És Timothy Chalamet sem nézett ki úgy, mint V. Henrik. James McAvoy viszont tökéletesen „passzolt” a 18. századba, melyben Jane Austen magánélete című filmet készítették.

2. Amikor rossz szag van a forgatáson

A ruhák kifakulásának elkerülése érdekében a forgatások során általában nem mossák ki a jelmezeket. Így egy színésznek addig kell viselnie ugyanazt a ruhadarabot, ameddig az szükséges. A jelmezek frissességének megőrzése érdekében egyszerűen csak befújják őket alkoholtartalmú keverékkel. Az ebédszünetben pedig a színészek kapnak valamit, amivel letakarják a ruhájukat, nehogy foltosak legyenek.

A vintage jelmezek különös figyelmet igényelnek. A Downton Abbey című sorozatban játszó egyik színésznő elárulta, hogy a forgatás alatt mindenkinek borzalmas szaga volt, mert a ruhákat nem mosták ki, hogy megőrizzék azok eredetiségét. Hogy javítsanak kicsit a helyzeten, mindenki kapott egy speciális betétet a hónalja alá, ami felszívta az izzadságot. A betéteket pedig időnként kimosták.

3. A színészeknek még hidegben is dolgozniuk kell

Amikor a Titanic rendezője James Cameron azt a jelenetet forgatta, melyben Jack megmenti Rose-t, észrevette, hogy Kate Winslet karjain felállnak a szőrszálak a hidegtől, ami így rontott a felvétel képkockáin. Ekkor Cameron abbahagyta a filmezést, és megkérte a színésznőt, hogy borotváltassa le a karját.

Oldalak: 1 2


Article Tags: · · · · · · ·