FILMEZZUNK.HU
A legjobb kosztümös filmek

Gyönyörű kosztümök, melyek miatt újra és újra megnézzük a filmeket

11389

A legjobb kosztümös filmek

Terjedelmes tüllszoknya, kegyetlenül szorító fűző, extravagáns cipő, lélegzetelállítóan légies ruhaköltemény, modern stílusú nadrágkosztüm. Vajon melyik nő ne jönne lázba egy olyan filmtől, amiben kiélheti esztétika iránti vágyait, és elgyönyörködhet a mesés szoknyácskákban, vagy minden kislány álmában, a pompás királynői öltözékekben. A filmek megjelenésének időrendi sorrendjét követve álmodozhatunk a páratlan habos-babos csodákon vagy éppen a végtelenül egyszerű, de tökéletes szabású ruhadarabokon. Íme az első sorozat az örökké shoppingoló hölgyeknek a teljesség igénye nélkül.

Sabrina /1954/

Bár az 1955-ös Oscar gála több int 63 éve történt, az Oscar díjas Sabrina című film bizonyára még mindig töretlen népszerűségnek örvend, az őzikeszemű, és lehetetlenül karcsú derekú Audrey Hepburn jóvoltában. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy valójában a legjobb kosztümökért nyerte el a díjat az egész estét amerikai dráma, melyet Edith Head jelmeztervező vett át. Hogy melyik ruhadarab vihette el a pálmát? Nos, kétségkívül a a fekete koktélruha, melyről bárki kapásból tudja, hogy a Sabrinában látta.

Sabrina

Álom luxuskivitelben /Breakfast at Tiffany’s, 1961/

Audrey Hepburn nevét hallva sokaknak az a fekete-fehér kép ugrik be, melyen a színésznő a Hubert de Givenchy fekete ruhakölteményében ül az asztalnál, és lezseren cigarettázik. A „little black dress” tökéletes megfelelőjének tartott öltözéket a 20. század legikonikusabb darabjaként tartják számon. Ismerjük be, az elegáns kesztyű, a szűk, földig érő selyem, a gyöngysor és a csodás frizura viszik a prímet.

Álom luxuskivitelben /Breakfast at Tiffany, 1961/

My Fair Lady /1964/

Talán a kosztümös filmek csúcsaként lehetne tekinteni George Cukor filmjére. A musical 8 Oscar-díjat nyert, melyek között méltán szerepel a legjobb kosztümtervekért és színválasztásért járó trófea Cecil Beaton polcára. A színek Eliza Doolittle (Audrey Hepburn) sorsának változását szimbolizálják: a sötétzöld és a barna a virágáruslány mivoltát, a bézs a királynői pompa és báj tökéletességét, míg a halvány-rózsaszín a finom úrinői viselkedés és beszéd harmóniáját kölcsönzik a Mr. Higgins  (Rex Harrison) tanítványának. A legfejedelmibb jelenet a lóverseny, ahol minden dáma fekete-fehér ruhakölteményekben és elképesztő kalapokban illeg-billeg.

A legjobb musical filmek

A muzsika hangja /The Sound of Music, 1965/

Vajon mi adja a klasszikussá vált musical varázsát? A zene? A szereplői gárda? A csodás helyszín? Kétségkívül mindegyik szerepet játszott abban, hogy a film 5 Oscar-díjat nyert. Ne felejtkezzünk el azonban Dorothy Jeakins-ről sem, aki esélyes volt, hogy a hatodik arany szobrocskát is megszerezze a legjobb jelmeztervekért. Liesl (Charmian Carr) orgonaszínű habos ruhakölteménye, Maria (Julie Andrews) halványkék, szolidan hímzett csodája, a bárónő (Eleanor Parker) délutáni viselete (vérvörös, az est fényében szikrázóan csillogó boleróval) és pöttyös, oldalt hatalmas masnival díszített pöttyös felsőrésze mind szemet gyönyörködtetőek.

A muzsika hangja (The Sound of Music, 1965)

Helló, Dolly! /Hello, Dolly!, 1969/

Irene Sharaff a legjobb kosztümökért járó díjat ugyan nem kapta meg, de munkája páratlan. A színskála csaknem egészét lefedi a Dolly Levi (Barbra Streisand) és az önmagát alakító Louis Armstrong címadó dalát a filmes világ valaha készített legdrágább dressze teszi igazán tökéletessé. A teljesen arannyal hímzett mestermű több mint 10 ezer dollárt ér.

A legjobb musical filmek

Annie Hall /1977/

A habókos és szétszórt Annie Hall (Diane Keaton) nemcsak Alvy Singer-t (Woody Allen) veszi le a lábáról, hanem egészen biztosan a nézőket is. A kalap-nyakkendő-mellény kombináció szokatlan, főként a lötyögő nadrággal. Annie nem éppen a nőies öltözködés mintapéldánya, ugyanakkor felejthetetlen alakításához elengedhetetlen a meglepő külső is.

Annie Hall (1977)

Szoba kilátással /A Room with a View, 1985/

A huszadik század elején játszódó romantikus dráma háromszoros Oscar-díjas. Jenny Beavan és John Bright megosztva nyerték meg a legjobb kosztümért járó arany trófeát. Kiemelni egy ruhát sem lehet, a film kompozíciója öltözékek szempontjából teljes, minden darab csodálatos, részletgazdag, elég csak a csipkékre, szalagokra és a színválasztásra gondolnunk. AZ sem mellékes, hogy a mára befutott, tapasztalt színészek garmadája feltűnik a film során. Helena Bonham-Carter, Maggie Smith, Judi Dench és Daniel Day-Lewis példának okáért, hogy csak néhányat említsünk.

Szoba kilátással /A Room with a View, 1985/

Micsoda nő /Pretty Woman, 1990/ 

Hogyne emlékeznénk a merészen és vagányan öltözködő Vivien Ward-ra? Sajnos rendkívül szomorú szakmája van, de szerencsére kihúzza belőle a jóképű fiatalember, Edward Lewis (Richard Gere). Ami azonban leginkább megmaradt bennünk ebből a filmből, az a „felszabadított”, immár hölggyé vált Vivien kedves kis kalapja barna alapon fehér pöttyös szalaggal és hozzá illő, csodaszép dresszel.

Micsoda nő! (1990)

Megdöbbentő! Így néz ki a Vad angyal sztárja, Natalia Oreiro smink nélkül

//Jana//


Article Tags: · · · · · · · · ·