6: Mechanikus narancs
A disztópikus jövőben játszódó történet Alex útját meséli el, akit egy bűnbanda vezéreként lecsuknak, majd felajánlanak neki egy lehetőséget, hogy kigyógyítják az erőszakból, cserébe szabadon távozhat. Az eljárás keretein belül erőszakos jelenetek nézésére kényszerítik, amelyekkel traumatizálják, így nem csak az erőszakra, de az önvédelemre is képtelen lesz. Az egyik legsajnálatraméltóbb gonosz története szemlélteti a ember organikusságának törvényszerűségét: ha meg akarod változtatni és sikerül, akkor annak helyében nem embert fogsz találni.
5: Sztalker
Egy ismeretlen katasztrófa következtében kialakult – azóta már elkerített, tiltott – Zónát készül felderíteni egy író és egy professzor. A Zónában a túlélést csakis egyedül egy sztalker garantálhatja, csak ő lát át a rendezett szeszélyességen, így hárman indulnak útra fellelni a boldogságot a Zóna közepén. A Sztalker egyfajta belső utazásra kísér el minket, minél beljebb kerülnek a szereplők, annál őszintébb és mélyebb gondolatok hangzanak el, amelyek az egyén reménytelenségét és bomlottságát szemléltetik.
4: Taxisofőr
Travis Bickle a vietnami veterán, aki poszttraumás stresszben és álmatlanságban szenved, taxisofőrként keresi kenyerét. Az esti műszakban szembesül az emberek züllöttségével és erőszakosságával, ezért meg akarja tisztítani a „mocsoktól” az utcákat és megvédeni ismerőseit. Amint egy számára közeli személynek problémája keletkezik, személyes küldetésnek veszi és tesz is érte, hogy ő legyen az akció hőse.
Article Tags: A félelem megeszi a lelket · A keresztapa II · Annie Hall · Apokalipszis most · dráma · featured · filmdráma · Hálózat · Mechanikus narancs · Száll a kakukk fészkére · Sztalker · Taxisofőr