FILMEZZUNK.HU
A legjobb börtönös filmek

15 börtönös film, amit mindenképpen látnod kell

4741

3. Az elítélt (Felon, 2008)

Wade Porter, a szerető családapa, aki előtt fényes jövő áll, hirtelen mindent elveszít, amikor véletlenül megöli a rablót, aki betör az otthonába. A gyilkosságért elítélt Wade-nek a következő három évet egy szigorított fegyintézetben kell eltöltenie, ahol a társadalmi szabályok többé nem érvényesek. Amikor közös cellába kényszerítik a hírhedt tömeggyilkossal, valamint el kell szenvednie a szadista börtönőr által levezényelt kínzásokat, Wade rájön, hogy élet-halál harcot kell vívnia a „legkeményebb elítélt” címért – csak így élheti túl a börtönt.

Az elítélt (2008)

2. Halálsoron (The Green Mile, 1999)

A Halálsoron a harmincas években játszódik egy halálraítélteket örző börtönben. Itt szolgál Paul Edgecomb főfegyőr, akinek megváltozik élete, amikor bekerül hozzájuk John Coffey, a nagydarab, jámbor kinézetű fekete férfi. Coffey-t két fehér gyermek meggyilkolásával vádolják, de egyáltalán nem úgy viselkedik, mint aki képes lenne egy ilyen szörnyű tettre, sőt! A jámbor férfi különleges képességei nem maradnak sokáig titokban.

Halálsoron (The Green Mile, 1999)

1. A remény rabjai (The Shawshank Redemption, 1994)

Andy Dufrense-t, az éles eszű bankárt 1946-ban kettős gyilkosság vádjával életfogytiglani börtönre ítélik. Miután bekerül a büntetés-végrehajtó intézetbe, szembesülnie kell a hely hierarchiájával, és a börtönélet minden visszásságával. Azonban a pénzügyi tapasztalatainak köszönhetően hamar elnyeri az őrök és a rabtársai bizalmát is. A börtön könyvtárának vezetőjeként pedig arra törekszik, hogy emberi méltóságot csempésszen az intézmény hétköznapjaiba.

A remény rabjai (The Shawshank Redemption, 1994) - Nosztalgia kritika

Meg sem ismernénk az utcán: így néz ki John Travolta 2023-ban, 69 évesen

Nektek melyik börtönös film a kedvencetek? Írjátok meg nekünk hozzászólásban, vagy Facebook oldalunkon kommentben!

(Történetek forrása)

//spencer//

Oldalak: 1 2 3 4


Article Tags: · · · · · · · · · · · · · · · ·