3. Az ördög jobb és bal keze (1971, Lo chiamavano Trinita)
Joe hosszú útról tér éppen haza, ám egy kis nézeteltérése támad az egyik útszéli kocsmában. Nem nagy ügy, lepuffant két semmirekellő fejvadászt, az útonállók sebesült foglyát meg befuvarozza a városkába, ahol éppen bátyjával kötözködik három elvetemült fickó. Csupán azon akad fenn, miért visel seriffcsillagot a bátyja. A seriff nem örül különösebben testvérének, mert ismeri. Ahol ő eddig föltűnt, ott mindig történt valami. Most sincs másként, az „ördög jobb kezének” nevezett öcsköst bosszantják a helybéli hatalmasság pökhendi emberei, akik szüntelenül zaklatják a környék mormon telepeseit azért, hogy távozásra bírva ôket, megkaparinthassák földjeiket.
A Terence Hill által megformált karakter neve Trinity, melyet angol területen előszeretettel szerepeltettek a színész későbbi filmjeinek címében is. Ebben a filmben Enzo Barboni rendező első alkalommal dolgozott együtt a népszerű párossal. Ez a western hozta meg Terence Hill és Bud Spencer számára az igazi áttörést.
2. A jó, a rossz és a csúf (1966, Il Buono, il Brutto, il Cattivo)
A polgárháború idején a vadnyugaton játszódó történet főhősei ugyanazt szeretnék: pénzt. A Jó, aki fejvadászként keresi kenyerét, és a körözött bűnöző, a Csúf kiötölnek egy tervet, amivel pénzt szerezhetnének: a Jó feladja Csúfot, felveszi a vérdíjat, majd kiszabadítja társát. Egyik nap azonban tudomást szereznek arról, hogy az egyik temetőben nagy mennyiségű kincs lapul. Amikor elindulnak, hogy megszerezzék az értékes zsákmányt, felbukkan a konkurencia, a Rossz is.
A film iróniája, hogy a Jó öli meg a legtöbb embert a filmben, a Rossz pedig a legkevesebbet. A kiásott sírban egy spanyol színésznő igazi csontváza volt, akinek az volt a végakarata, hogy halála után is játszhasson a filmben. Sergio Leone, rendező sosem tanult meg angolul, munkáját tolmács segítette. A híd robbantásának jelenetét kétszer kellett felvenni, mert a robbantás parancsot adó stábtag rosszkor adta a parancsot és egy kamera sem vette, ezért ki is rúgták. A rendező Sergio Leone egy régebbi nyilatkozatában kifejezte, hogy célja önnön háborúellenességének a kifejezése (is) volt ezzel a filmmel. Szándékában állt, hogy a néző elé tárja a harcok értelmetlen voltát és a szörnyűségeket, melyekkel a katonák nap mint nap szembesülnek.
1. Volt egyszer egy vadnyugat (1968, C’era una Volta il West)
Frank, a gyilkos bandavezér feladata, hogy megtisztítsa a terepet a terjeszkedő vasúttársaság elől, hogy potya áron jussanak hozzá a sínek melletti területekhez. Jill, az egykori kurtizán azonban foggal-körömmel ragaszkodik a birtokához, Harmonika pedig azon van, hogy levadássza Franket. Eközben feltűnik a színen egy szökött gazember, Cheyenne, akirő senki nem tudja, kinek az oldalán áll.
Henry Fonda először visszautasította a szerepet. Az aranyérmes western rendezője, Sergio Leone az Egyesült Államokba repült, hogy személyesen kérdezze meg a színészt döntésének okáról. Fondát korábban csak a jófiú szerepében láthatta a közönség, azonban Leone sokkolni szerette volna a nézőket, a színész pedig végül elfogadta a könyörtelen gyilkos szerepét. Régebben egy kritikus úgy fogalmazott Charles Bronsonról, hogy a színész tökéletesen úgy néz ki mint Clarc Gabel csak túl sok ideig volt a napon. Sergio Leone amerikai emigránsokat, briteket és skandinávokat szerződtetett napi 14 dollárért, mivel nem volt elégedett a spanyol statisztákkal.
Sylvester Stallone bevallotta, hogy pornófilmekkel kezdte a pályafutását
Írd meg nekünk hozzászólásban vagy Facebook oldalunkon kommentben, hogy western műfajban neked melyik a kedvenc alkotásod!
(Címlapkép forrása; Történetek forrása itt és itt; Érdekességek forrása)
//milos//
Article Tags: A hét mesterlövész · A Jó a Rossz és a Csúf · Az Ezüst-tó kincse · Az ördög jobb és bal keze · Django elszabadul · Egy maréknyi dollárért · featured · Maverick - Halálos póker · Szenvedélyek viharában · Törvényen kívül · Volt egyszer egy vadnyugat