FILMEZZUNK.HU
George Clooney és Julia Roberts újra együtt | Beugró a paradicsomba (2022) kritika

George Clooney és Julia Roberts újra együtt | Beugró a paradicsomba (2022) kritika

5448

George Clooney és Julia Roberts újra együtt | Beugró a paradicsomba (2022) kritika

Sokakat csupán a tucatromkomok léte is irritál és azonnal menekülnek az ellentétes irányba, minthogy lássák azt az idealista, ízléstelen ömlengést, amelynek tartalmát egy pár perces előzetesbe is össze lehet foglalni. Mások a felhőtlen kikapcsolódás okán ülnek be a moziba megnézni egy olyan cukorkoncentrátumot, amely megédesíti a hétköznapok fekete kávéját. Habár az első kategóriába sorolom magam, mégis találok pár olyan romantikus filmet, amely drámájával, zsánerkritikájával, vagy éppen vicceivel magával ragad és képes a játékideje alatt feledtetni a külvilág zaját. A Beugró a paradicsomba is egy ilyen élmény legyártását célozza egy csodálatos trópusi környezetbe ötvözve és viszi nézőit egy őszi nyaralásra George Clooney és Julia Roberts társaságában.

Magyar szinkronos előzetest kapott George Clooney és Julia Roberts közös filmje, a Beugró a Paradicsomba

Az öt év házasság és egy közös gyermek után elváló házaspár David (George Clooney) és Georgia (Julia Roberts) jó pár év után ismét egymás elviselésére kényszerül, ugyanis lányuk, Lily a diplomaosztóját követő nyaralásán beleszeret egy helyi fiúba és rövid ismertségük után házasságra készülnek. Az idős exházaspár – tanulva saját hibáikból – a felelőtlen ígéretet követő keserű procedúrának szeretné elejét venni a fiatalok házasságának megakadályozásával, így kényszerülnek szembenézni önmagukkal is.

A folyamatosan látványosan veszekedő, civakodó David és Georgia főszereplőkként szállítják a többnyire helyzetkomikumon alapuló nevetésfaktort és nem érheti az a vád a filmet, hogy ne lenne kellően felszabadító.

Emberi szerethetőségükben és esendőségükben lelünk azonosulási pontra és főként az ezeken alapuló vicceknek köszönhetően élvezhető a történet azok számára is, akik rühellik a romantikus komédiákat sablonszerűségük és álszentségük miatt. A cél szokásos egyszerűsége – amely az esküvő szabotálásában és a főszereplők viszonyának helyrehozatalában áll – nem teszi unalmassá a filmet, ugyanis kellően egyensúlyozza izgalmakkal a végtelen humorforrás, a két színész jutalomjátéka és a megoldandó konfliktushelyzet lányukkal.

George Clooney és Julia Roberts újra együtt | Beugró a paradicsomba (2022) kritika

Egy olyan önreflexív történetelem erősíti a cselekmény alapját, amely szembemegy a hollywoodi romantikus komédiák toxikus, képmutató szellemiségével: mondhatni a volt házaspár közvetve ezen filmek illúzióinak, közvetlenül pedif önmaguk hibái miatt döntöttek a villámcsapásszerű házasság, majd gyermekvállalás mellett, amely a klisékkel ellentétesen váláshoz vezetett. Kezdetnek nem kapjuk meg az örök, felhőtlen szerelem illúzióját, hanem szembesülünk karaktereink egyéni problémáival, személyiségjegyeivel, amelyekből kialakul a történet. A hatalmas pozitívum után a film sajnos nem vezeti át nézőit egy antiromkom drámai keretei, vagy továbbra is vicces, de még erőteljesebb kiforgatásába – sajnos vagy nem, de a mondanivaló itt mindvégig másodlagos.

Ennek okán nem kaphatunk kellően jó választ a feltett kérdésekre, cserébe konformista opciókkal kíván minket szórakoztatni Ol Parker rendező.

George Clooney és Julia Roberts túlságosan jól érzik magukat a könnyed játékot igénylő film keretei közt: ők ketten a szórakozás sikerreceptjének legfőbb alkotóelemei, akikre még a stáblista utáni bakiparádén is csillogó szemekkel vagyunk képesek figyelni. Mellettük a helyzetkomikumok és a trópusi hangulatot erősítő Bali szigete teremti meg a felhőtlenség atmoszféráját, amelyben lubickolni csupán azért is kellemes, mert ezúttal nem akarnak minket átvágni a házasság utáni felhőtlenséggel és nem is akar több lenni a film, mint amire jelentkezett.

George Clooney és Julia Roberts újra együtt | Beugró a paradicsomba (2022) kritika

Ennek okán viszont nem is nagyon hoz újdonságot történetében, nem akar konkrétumokba belemenni és érződik a film minden egyes pillanatáról, hogy ilyen önfeledt csak akkor lehet valaki, ha semmi tétje nincs az egésznek. Ez a tétnélküliség süti rá bélyegét negatívumként a Beugró a paradicsombanra, amely egy olyan közepes film tud lenni, amely kellően képes szórakoztatni, de a mozit elhagyva már semmit nem jelent. Generációs szülő-gyermek konfliktus, végtelen nevetés és kaland a napsütötte Balin, felelősségvállalás, saját döntéseink megértése és elfogadás – de ezt se annyira komolyan, inkább annál szórakoztatóbban.

//Csuka Gergő kritikája//

Imádnivaló fotó! Így puszilgatta Bud Spencer alig 1 éves kisunokáját

George Clooney és Julia Roberts újra együtt | Beugró a paradicsomba (2022) kritika Sokakat csupán a tucatromkomok léte is irritál és azonnal menekülnek az ellentétes irányba, minthogy lássák azt az idealista, ízléstelen ömlengést, amelynek tartalmát egy pár perces előzetesbe is össze lehet foglalni. Mások a felhőtlen kikapcsolódás okán ülnek be a moziba megnézni egy olyan cukorkoncentrátumot, amely megédesíti a hétköznapok fekete kávéját. Habár az első kategóriába sorolom magam, mégis találok pár olyan romantikus filmet, amely drámájával, zsánerkritikájával, vagy éppen vicceivel magával ragad és képes a játékideje alatt feledtetni a külvilág zaját. A Beugró a paradicsomba is egy ilyen élmény legyártását célozza egy csodálatos trópusi környezetbe ötvözve és viszi nézőit egy őszi nyaralásra George Clooney és Julia Roberts társaságában. Az öt év házasság és egy közös gyermek után elváló házaspár David (George Clooney) és Georgia (Julia Roberts) jó pár év után ismét egymás elviselésére kényszerül, ugyanis lányuk, Lily a diplomaosztóját követő nyaralásán beleszeret egy helyi fiúba és rövid ismertségük után házasságra készülnek. Az idős exházaspár – tanulva saját hibáikból – a felelőtlen ígéretet követő keserű procedúrának szeretné elejét venni a fiatalok házasságának megakadályozásával, így kényszerülnek szembenézni önmagukkal is. A folyamatosan látványosan veszekedő, civakodó David és Georgia főszereplőkként szállítják a többnyire helyzetkomikumon alapuló nevetésfaktort és nem érheti az a vád a filmet, hogy ne lenne kellően felszabadító. Emberi szerethetőségükben és esendőségükben lelünk azonosulási pontra és főként az ezeken alapuló vicceknek köszönhetően élvezhető a történet azok számára is, akik rühellik a romantikus komédiákat sablonszerűségük és álszentségük miatt. A cél szokásos egyszerűsége – amely az esküvő szabotálásában és a főszereplők viszonyának helyrehozatalában áll – nem teszi unalmassá a filmet, ugyanis kellően egyensúlyozza izgalmakkal a végtelen humorforrás, a két színész jutalomjátéka és a megoldandó konfliktushelyzet lányukkal. Egy olyan önreflexív történetelem erősíti a cselekmény alapját, amely szembemegy a hollywoodi romantikus komédiák toxikus, képmutató szellemiségével: mondhatni a volt házaspár közvetve ezen filmek illúzióinak, közvetlenül pedif önmaguk hibái miatt döntöttek a villámcsapásszerű házasság, majd gyermekvállalás mellett, amely a klisékkel ellentétesen váláshoz vezetett. Kezdetnek nem kapjuk meg az örök, felhőtlen szerelem illúzióját, hanem szembesülünk karaktereink egyéni problémáival, személyiségjegyeivel, amelyekből kialakul a történet. A hatalmas pozitívum után a film sajnos nem vezeti át nézőit egy antiromkom drámai keretei, vagy továbbra is vicces, de még erőteljesebb kiforgatásába – sajnos vagy nem, de a mondanivaló itt mindvégig másodlagos. Ennek okán nem kaphatunk kellően jó választ a feltett kérdésekre, cserébe konformista opciókkal kíván minket szórakoztatni Ol Parker rendező. George Clooney és Julia Roberts túlságosan jól érzik magukat a könnyed játékot igénylő film keretei közt: ők ketten a szórakozás sikerreceptjének legfőbb alkotóelemei, akikre még a stáblista utáni bakiparádén is csillogó szemekkel vagyunk képesek figyelni. Mellettük a helyzetkomikumok és a trópusi hangulatot erősítő Bali szigete teremti meg a felhőtlenség atmoszféráját, amelyben lubickolni csupán azért is kellemes, mert ezúttal nem akarnak minket átvágni a házasság utáni felhőtlenséggel és nem is akar több lenni a film, mint amire jelentkezett. Ennek okán viszont nem is nagyon hoz újdonságot történetében, nem akar konkrétumokba belemenni és érződik a film minden egyes pillanatáról, hogy ilyen önfeledt csak akkor lehet valaki, ha…

Értékelés

Színészi alakítás - 60%
Karakterek - 50%
Történet - 40%
IMDB - 48%
RottenTomatoes - 69%
Mafab.hu - 84%

59%

User Rating: Be the first one !
59

Article Tags: · · · ·