10. HIHETETLEN CSALÁD 2 (Incredibles 2)
Újra visszatér a szuperhős család, és a történetük ott folytatódik ahol 14 évvel ezelőtt abbamaradt. A sikeres részt újfent Brad Bird jegyezte. A kémfilmek sajátosságait ötvözték az átlagember problémáival és mindezt az animáció műfaján belül. Imádtam. Megjelenítették a családi idillt, a házastársi viszonyt, a gyereknevelést, valamint a szuperlét minden előnye és hátránya is terítékre került. Mostani rész anyagilag sokkal gazdaságosabbra sikeredett, mint a karaktereket jobban és ügyesebben bemutatott első rész. Szerintem pár év és trilógiára duzzasztják a Hihetetlen család kalandjait, nem várnak újabb 14 évet.
9. AZ ELSŐ EMBER (First Man)
Olyan egyedi látványelemekkel , valamint páratlan karakterekkel repíti a nézőt a Holdra Damien Chazelle filmje, amit sokan csodáltak.. A Whiplash, és a Kaliforniai Álom után kevesen hittek abban a bravúrban, hogy az említett direktor képes sikerre vinni egy nem zenei stílusú művet. Neil Armstrongot tesztpilótaként ismerhetjük meg a film kezdetén, majd a tragédiáját, ami megváltoztatja és végigkíséri életét, pályafutását. A film végére döbbenünk rá arra, hogy Az Első Ember inkább Neil Armstrong életét kíséri végig mutatja be, mint a Holdra szállás fantasztikus erőfeszítését . Az űrhajózás történetének egyik fontos állomása a film.
8. ÉN, TONYA (I, Tonya)
Margot Robbie először kapott lehetőséget arra, hogy megmutassa komolyabban kell vele számolni a filmiparban. A feladatára nagy hangsúlyt fektetett, ami tökéletesen átjött a vásznon. Tonya Harding megformálásával és szuper kisugárzásával az első pillanattól levett a lábamról. Az „érdekes” nevelési és edzői módszer megformálásáért Tonya édesanyja Allison Janney Oscar díjat kapott , megérdemelten. Az igaz történeten alapuló szatíra megmutatja nekünk Tonya valódi természetét.. Az amerikai elvárásoknak – a karizmatikus erős jelleme, akaratos személyisége miatt – nehezen tudott megfelelni.
7. CSUKLYÁSOK – (BlacKkKlansman)
Spike Lee legújabb filmje olyan erős drámát mutat be humorral elegyítve, melynek témája elég megosztó, hisz a Ku Klux Klánról szól. Igaz történetet vitt vászonra a rendező. Az 1970-es években járunk, a colorádói rendőrség egy afro-amerikai és egy helyi zsaru párost épít be a Klánba. Sikeresen akadályozzák meg a szélsőséges nézeteket valló Klán terjeszkedését. Lee megdöbbentő őszinteséggel vallott erről az időszakról, olyan változatos műfaji elemeket – dráma ,vígjáték, krimi, dokumentumfilm – ötvözött mint amilyen a direktor már rég volt.
6. NYUGHATATLAN ÖZVEGYEK (Widows)
Négy nő sorsa gyökeresen megváltozik amikor nem csupán férjük elvesztésével kell megküzdeniük, hanem hátrahagyott adósságaik kiegyenlítésével is. A film kezdő, és befejező pezsgő képsorai közt a hangsúlyt a rendező – okosan – a tökéletes hús-vér szereplőkre bízta. Olyan tárgyilagos és tökéletesen kidolgozott, helyenként visszafogott tempóbanbemutatott rablási felkészülést láthatunk a hölgyektől, amivel okkal vívják ki rokonszenvüket. Ritkán láthatunk ilyen erős női szerepet, melyet Viola Davis karaktere megformálásával kapunk. Kiemelném még Daniel Kaluuya letisztult és a képzeletre erősen ható játékát.
Article Tags: A hihetetlen család 2 · A Pentagon titkai · Az első ember · Bohém rapszódia · Bosszúállók: Végtelen háború · Csillag születik · Csuklyások - BlacKkKlansman · Deadpool 2 · Egy nap · Én Tonya · featured · Hang nélkül · Három óriásplakát Ebbing határában · Keresés · Mission: Impossible - Utóhatás · Nyughatatlan özvegyek · Ready Player One · Ruben Brandt a gyűjtő · Vissza a gyökerekhez · Vonat Busanba · Vörös Veréb