Patrick – Ebbel szebb az élet (2018) – Kritika
Töménytelen mennyiségű klisé, grimasz és nyavalygás – DE ezt a filmet mégsem lehet nem szeretni. Ki ne szeretne egy olyan filmet, melyben egy kutya a főszereplő? És most itt nem a gagyi beszélő állatokra gondolok, hanem a világegyetem, mondhatni, legszerencsétlenebbnek tűnő kis ebéről, egy mopszról beszélek. Egy igazi romantikus vígjátékról van szó, de, hogy ez miért is lehet érdekes számodra? A válasz egyszerű, a film sikerét Patrick, a mopsz garantálja.
A történet Sarah Francisról (Beattie Edmondson – Bridget Jones babát vár, 2016) szól, akinek az életét a film első 10 percében láthatjuk romba dőlni. A párja elhagyja, ahogy ezután Sarah is saját magát. A hab a tortán, hogy mindezek után még nagymamája öröksége is rászáll – egy mopsz képében. Patrick egy meglehetősen elkényeztetett, ám rendkívül okos kutya. A Patrick – Ebbel szebb az élet első felében részesei lehetünk egy igazi kutyagyűlölő – ilyen van?! – és egy rendetlen eb összeszokásának, melyben sok szemét széttúrás és horkolás kap helyet. Szépen lassan összecsiszolódnak és Sarah élete is egyre sikeresebb lesz, ugyanis nem csak a munkahelyén ér el szép eredményeket, de a szerelmi élete is fellendül, Patricknak köszönhetően.
Bár tényleg sok közhelyes és „magában beszélős” jelenetet tartalmaz a mozi, mégis meglepő, de akadnak benne olyan fordulatok, melyekre az ember nem számít.
Hozzáteszem, ezek a fordulatok sem lendítettek nagyot a film volumenén, inkább csak még több „magában beszélős” jelenetet eredményeztek.
Szereplőket tekintve egész szép gárdát vonultat fel a rendező, Mandie Fletcher (Pusszantalak, drágám – A film, 2016), többek közt például Ed Skrein-t (Deadpool, 2016; Tau, 2018), akinek még mindig jobban áll a kopasz, gonosz szerep, mint a szívdöglesztő lovagé, és például Gemma Jones-t (Bridget Jones naplója, 2001; Értelem és érzelem, 1995) vagy Jennifer Saunders-t (Coraline és a titkos ajtó, 2009; Shrek 2.; 2004).
Személy szerint néhány dologgal mind a színészi játékot tekintve, mind a rendezői megoldásokat tekintve, nem voltam megelégedve, de egy angol romantikus vígjátéktól ne is várjunk gigászi csodákat.
Beattie Edmondson remekül hozza a szerencsétlen, leginkább csak kesergő, de a negativitását iróniával elfedni próbáló egyedülálló nőt, aki a tökéletes függetlenségre törekszik, azonban a pálmát egyértelműen Patrick viszi. Mindig elcsodálkozom rajta, hogy egy kutyát milyen módszerességgel képesek megtanítani eljátszani a szerepét, ebben a filmben pedig különösen, mivel egy közismerten nehezebben idomítható fajtáról, egy mopszról beszélünk.
Azoknak ajánlom a Patrick – Ebbel szebb az élet című filmet, akik családdal, gyerekkel egy kellemes szombat délutáni programot terveznek. Biztos vagyok benne, hogy a happy endnek köszönhetően, jó hangulatban, feldobódva fogjátok eltölteni a nap hátralévő részét.
//Zsu kritika//
A 15 legjobb kutyás film, amit feltétlen látnod kell
Értékelés
Színészi alakítás - 50%
Történet - 55%
Humor - 70%
Romantika - 50%
IMDB - 58%
57%
Article Tags: Adrian Scarborough · Ed Skrein · Emilia Jones · featured · Gemma Jones · Jennifer Saunders · Mandie Fletcher · Michael Chapman · Patrick - Ebbel szebb az élet · Paul de Vos · Peter Davison · Vanessa Davies