FILMEZZUNK.HU

Gyagyás gyilkosság (2019) – Kritika

8052

Gyagyás gyilkosság (Murder Mystery, 2019) – Kritika

Adam Sandler (Apafej, Nagyfiúk, Távkapcs stb.) és Jennifer Aniston (Jóbarátok, Förtelmes főnökök, Derült égből szerelem stb.) 2011-es Kellékfeleség című közös mozijuk után 2019-ben egy újabb közös projectben indítanak hadat a rekeszizmok ellen a Gyagyás gyilkosság című krimivígjátékban.

Gyagyás gyilkosság (Murder Mystery, 2019) - Kritika

A film egyébként a Netflixen debütált és nem is akárhogyan! A június 14-től elérhető komédiát már az első három napon 30,87 millió előfizető nézte meg! Ezzel pedig a legsikeresebben nyitó saját filmje lett a streamszolgálatatónak. Adam Sandler a 2000-es években vonzotta leginkább a nézőket a mozikba, majd felismerve csillagának mozivásznon történő hanyatlását, összefogott a Netflix-szel és filmjeit inkább rajtuk keresztül juttatja el a nagyérdeműnek.

Lássuk be, nagyon okos üzleti húzás volt, mert amit Sandler képvisel, főként a színész rajongóit invitálná be napjainkban a filmszínházakba, így viszont bármely filmje jóval több nézőt hozhat, mint a hagyományos módon.

A legújabb Sandler-Aniston film egy dologban biztos lehet, hogy megosztó lesz. Lesz, akik szeretni fogják, lesz, akik életük egyik legjobbját fogják aludni rajta. Sandler hozza a szokásos kissé lúzer, – és egyben már korosodó – főhős szerepét, míg Anistonon, mintha nem fogna az idő. De mellettük feltűnik még jó pár ismert és közkedvelt arc is. Egyik legnagyobb húzónév ebben a Agatha Cristie féle zűrzavaros krimiben Luke Evans (Szépség és a szörnyeteg, Hobbit, A holló stb.), Charles Cavendish szerepében. De feltűnik még az Angolkák sorozat komikusa, David Walliams is, vagy épp Terence Stamp, aki a Tőzsdecápák vagy az Igenemberből is ismerős lehet. A régi Adam Sandler filmek egyik legnagyobb jellemzője volt, hogy mindig feltűntek a főszereplő színész barátai kisebb nagyobb szerepekben. Rob Schneider, Steve Buscemi, Kevin James stb. Na ők, most nem lettek részesei a storynak. De így is nagyszerű gárda verbuválódott össze.

Gyagyás gyilkosság (Murder Mystery, 2019) - Kritika

A storyt sem túl bonyolult. Amerikai főhőseink a fodrász Audry Spitz (Jennifer Aniston) és férje, a nyomozói vizsgákon rendszerint megbukó, Nick Spitz (Adam Sandler), 15. házassági évfordulójukra egy európai körutazásra érkeznek az öreg kontinensre. A repülőn pedig összehozza a sors őket Charles Cavendish-sel (Luke Evans), aki meginvitálja őket, nagybácsikája, Malcolm Quince (Terence Stamp) luxushajójára a hétvégére. Az izgalmasnak tűnő kaland, azonban végeláthatatlan krimibe torkollik át, mikor a jachton egybegyűltek közül valaki meggyilkolja az öreget. Mindenkinek lenne rá indítéka, de a gyanú mégis a Spitz házaspárra terelődik. Az örökösök pedig szépen fogyatkoznak a film során, de egyik sem természetes halállal. Főhőseink dolga pedig, kideríteni, ki a gyilkos, mielőtt még lecsap rájuk a francia rendőrség elszánt nyomozója, Inspector de la Croix (Dany Boon – Asterix és Obelix – Isten áldja Brittaniát!).

Ha nem vesszük túl komolyan a filmet – ahogyan a szereplők sem – akkor tényleg élvezhető is lesz, ahol találunk pár igazán jó poént, de sajnos belekerült pár olyan viccesnek szánt beszólás, szituáció is, melynél inkább azt érezzük, hogy köszi Adam, de ezt most inkább engedjük el és folytassuk tovább.

Filmes bakikban sem szenved hiányt a film, ami azért is fura, mert olyan „tévedésekbe” futnak bele, amit ennyi mozi után, már nem lenne illő elkövetni. De hibát csak az vét, aki dolgozik. Nem lövök le semmi olyan poént vagy spoilert, ha példaként felhozom, az egyik jelenetet, mikor az Aniston véletlen behúz jobbról Sandlernek, aki oda is kap arca bal feléhez, míg a következő pillanatban, már a jobb oldalon fogja. – Mivel ellenkező esetben kitakarná arca kamera felöli részét… Kicsi hiba, de azért na…

Gyagyás gyilkosság (Murder Mystery, 2019) - Kritika

A filmet az a Kyle Newacheck rendezte, aki eddig leginkább forgatókönyvíróként és sorozatok rendezőjeként tűnt fel a szakmában. Míg a forgatókönyvet a Zodiákus film kapcsán megismert James Vanderbilt jegyzi. A közel másfélórás Gyagyás gyilkosság leginkább egy könnyed délutáni beülős vagy Netflixről letöltött esti kikapcsolódásnak felelhet meg. Nem kell tőle sokat várni. De, amit az alkotók célul kitűztek, hogy a nézőket ellazítsák egy kis időre, annak bőven megfelel. Nem ez lett Sandler legjobb filmje, de nem is a legrosszabb. Van benne humor, némi akció és csipetnyi krimi, amit felfoghatunk egy Agatha Cristie előtti tisztelgésnek szánt humorbonbonnak.

//Dörgő Dániel//

10 Adam Sandler film, amit kár lenne kihagyni

Gyagyás gyilkosság (Murder Mystery, 2019) - Kritika Adam Sandler (Apafej, Nagyfiúk, Távkapcs stb.) és Jennifer Aniston (Jóbarátok, Förtelmes főnökök, Derült égből szerelem stb.) 2011-es Kellékfeleség című közös mozijuk után 2019-ben egy újabb közös projectben indítanak hadat a rekeszizmok ellen a Gyagyás gyilkosság című krimivígjátékban. A film egyébként a Netflixen debütált és nem is akárhogyan! A június 14-től elérhető komédiát már az első három napon 30,87 millió előfizető nézte meg! Ezzel pedig a legsikeresebben nyitó saját filmje lett a streamszolgálatatónak. Adam Sandler a 2000-es években vonzotta leginkább a nézőket a mozikba, majd felismerve csillagának mozivásznon történő hanyatlását, összefogott a Netflix-szel és filmjeit inkább rajtuk keresztül juttatja el a nagyérdeműnek. Lássuk be, nagyon okos üzleti húzás volt, mert amit Sandler képvisel, főként a színész rajongóit invitálná be napjainkban a filmszínházakba, így viszont bármely filmje jóval több nézőt hozhat, mint a hagyományos módon. A legújabb Sandler-Aniston film egy dologban biztos lehet, hogy megosztó lesz. Lesz, akik szeretni fogják, lesz, akik életük egyik legjobbját fogják aludni rajta. Sandler hozza a szokásos kissé lúzer, - és egyben már korosodó - főhős szerepét, míg Anistonon, mintha nem fogna az idő. De mellettük feltűnik még jó pár ismert és közkedvelt arc is. Egyik legnagyobb húzónév ebben a Agatha Cristie féle zűrzavaros krimiben Luke Evans (Szépség és a szörnyeteg, Hobbit, A holló stb.), Charles Cavendish szerepében. De feltűnik még az Angolkák sorozat komikusa, David Walliams is, vagy épp Terence Stamp, aki a Tőzsdecápák vagy az Igenemberből is ismerős lehet. A régi Adam Sandler filmek egyik legnagyobb jellemzője volt, hogy mindig feltűntek a főszereplő színész barátai kisebb nagyobb szerepekben. Rob Schneider, Steve Buscemi, Kevin James stb. Na ők, most nem lettek részesei a storynak. De így is nagyszerű gárda verbuválódott össze. A storyt sem túl bonyolult. Amerikai főhőseink a fodrász Audry Spitz (Jennifer Aniston) és férje, a nyomozói vizsgákon rendszerint megbukó, Nick Spitz (Adam Sandler), 15. házassági évfordulójukra egy európai körutazásra érkeznek az öreg kontinensre. A repülőn pedig összehozza a sors őket Charles Cavendish-sel (Luke Evans), aki meginvitálja őket, nagybácsikája, Malcolm Quince (Terence Stamp) luxushajójára a hétvégére. Az izgalmasnak tűnő kaland, azonban végeláthatatlan krimibe torkollik át, mikor a jachton egybegyűltek közül valaki meggyilkolja az öreget. Mindenkinek lenne rá indítéka, de a gyanú mégis a Spitz házaspárra terelődik. Az örökösök pedig szépen fogyatkoznak a film során, de egyik sem természetes halállal. Főhőseink dolga pedig, kideríteni, ki a gyilkos, mielőtt még lecsap rájuk a francia rendőrség elszánt nyomozója, Inspector de la Croix (Dany Boon – Asterix és Obelix – Isten áldja Brittaniát!). Ha nem vesszük túl komolyan a filmet – ahogyan a szereplők sem - akkor tényleg élvezhető is lesz, ahol találunk pár igazán jó poént, de sajnos belekerült pár olyan viccesnek szánt beszólás, szituáció is, melynél inkább azt érezzük, hogy köszi Adam, de ezt most inkább engedjük el és folytassuk tovább. Filmes bakikban sem szenved hiányt a film, ami azért is fura, mert olyan „tévedésekbe” futnak bele, amit ennyi mozi után, már nem lenne illő elkövetni. De hibát csak az vét, aki dolgozik. Nem lövök le semmi olyan poént vagy…

Értékelés

Színészi alakítás - 75%
Történet - 70%
Humor - 80%
Akció - 75%
IMDB - 60%
Rottentomatoes - 45%

68%

User Rating: Be the first one !
68

Article Tags: · · · · · · · · ·